Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2006 20:14 - ПРАВИЛНИК НА НС НА ЗМС
Автор: toti13x13 Категория: Политика   
Прочетен: 1458 Коментари: 0 Гласове:
0



ЗЕМЕДЕЛСКИ МЛАДЕЖКИ СЪЮЗ

 

П Р А В И Л Н И К

 

ЗА

 

ОРГАНИЗАЦИЯТА, СТРУКТУРАТА И ДЕЙНОСТТА

 

НА НАЦИОНАЛНИЯТ СЪВЕТ

 

 

І.Общи положения

Чл.1. Този правилник конкретизира функциите, правата и отговорностите на членовете на НС и изпълнителните му органи.

Чл.2. НС е изпълнителен орган на ЗМС.

Чл.3. Правилникът цели осигуряване на ефективна дейност на НС и урежда взаимоотношенията му с други съюзни органи, освен в случаите, предвидени в правилника за организацията, структурата и дейността на ЗМС или в устава на БЗНС-Народен съюз.

 

ІІ. Устройство

Чл.4. Националният съвет се състои от членове избрани от областните конференции по  квота определена от Националният съвет за мандат от две години. Членове на НС по право са председателите на всички областни настоятелства на ЗМС.

Чл.5. Членовете, избрани от областните конференции влизат в състава на НС, след като изборът им се утвърди от Националната конференция.

Чл.6. Председателите на областни настоятелства, след като бъдат избрани стават автоматично членове на НС по право.

Чл.7 /1/ Член на НС се освобождава предсрочно в случаите на:

1.     трайна невъзможност да изпълнява задълженията си (болест, влязла в сила присъда, отбиване на военна служба или системно нарушаване на правата и задълженията );

2.     писмена мотивирана оставка;

3.     прекратяване на членството в ЗМС;

4.     две поредни отсъствия от заседанията на НС.

/2/ В случаите по т.1, 2 и 3 на ал.1 прекратяването на пълномощията се приема, без да се обсъжда и гласува;

/3/ В случаите по т.4 на ал.1 искането се поставя на тайно гласуване и се смята за прието ако за него са  гласували повече от половината присъстващи на заседанието членове на НС;

         /4/ След прекратяване на пълномощията на член на НС, съставът на НС се намалява до произвеждането на нов избор и утвърждаване на членовете на НС от Националната конференция.

         Чл.8. На първото си заседание НС избира Председател и по двама  Зам. председатели и  Секретари с тайно гласуване.

Чл.9. /1/ Председателят, Зам. председателите и Секретарите на НС се освобождават предсрочно в случаите на:

1.     трайна невъзможност да изпълняват задълженията си (болест, влязла в сила присъда, отбиване на военна служба или системно нарушаване на правата и задълженията );

2.     писмена мотивирана оставка;

3.     прекратяване на членството в ЗМС;

     4. две поредни отсъствия от заседанията на НС.

/2/ В случаите по т.1, 2 и 3 на ал.1 прекратяването на пълномощията се приема, без да се обсъжда и гласува;

/3/ В случаите по т.4 на ал.1 искането се поставя на тайно гласуване и се смята за прието ако за него са  гласували повече от половината присъстващи на заседанието членове на НС;

/4/ При предсрочно прекратяване на правомощията на Председателят на НС, нов избор се провежда с тайно гласуване, като до произвеждането на нов избор за Председател на НС, заседанията  се председателстват от един от  зам. председателите избран от НС.

Чл.10 /1/ Председателят на НС представлява НС и ръководи заседанията му:

1.     осигурява необходимите условия за дейността на НС;

2.     удостоверява с подписа си протоколи от заседанията на НС и полага печат;

3.     определя местата в заседателната зала за членовете на НС, за представителите със статут на съвещателен глас и на гостите;

4.     следи за спазването на този правилник;

5.     определя постоянните преброители /квестори/ на НС.

/2/ Председателят на НС може да възлага извършването на тези дейности на един от Зам. председателите чрез пълномощно.

Чл.11. Председателят на НС, Зам. председателите и Секретарите участват на разширено заседание на НБ на ЗМС за консултации по програмата, дневния ред и други въпроси, свързани с дейността на НС.

 

 

Чл.12. Секретарите на НС:

         1. информират Председателя за присъствията на членовете на НС;

         2.изготвят, проверяват и подписват протоколите от заседанията;

         3. при необходимост прочитат разглежданите текстове;

         4. отчитат времето за изказване на членовете на НС;

         5.при тайно гласуване организират технически гласуването;

         6. осъществяват и други възложени им от Председателя и Зам. председателите задачи, свързани с дейността на НС.

Чл.13. Преброителите (квесторите):

1. изпълняват разпорежданията на Председателя и Зам. председателите;

2. подпомагат Секретарите при провеждане на тайно гласуване;

3. следят в залата да присъстват само членове на НС и лица упълномощени от Председателя на ЗМС и Председателя на  НС.

        

ІІІ. Компетентност

         Чл.14. Националният съвет:

1.     избира Председател на ЗМС с тайно гласуване;

2.     избира с тайно гласуване  НБ на ЗМС;

3.     избира с тайно гласуване Председател, по двама  Зам. председатели и Секретари на НС;

4.     заседава най-малко два пъти годишно;

5.     провежда решенията на Националната конференция и следи за тяхното изпълнение;

6.     изготвя и приема бюджет и щат на организацията;

7.     ръководството на НС свиква редовните и извънредните конференции на организацията по искане на най-малко 1/3 от членовете му или 1/3 от областните настоятелства;

8.     приема правилник за дейността си;

9.     избира редактор на младежката страница в печатния орган на БЗНС-Народен съюз;

10. определя размера на членския внос и отчисленията за отделните структури на ЗМС;

11.  взема решения по становище на ВКС;

12.  взема решения по въпроси, неуредени в настоящия правилник, доколкото те не са възложени на други органи на ЗМС.

 

 

 

ІV. Условия и ред за провеждане на заседания на НС

Чл.15. НС се свиква на първо заседание, първият ден след заседанието на Националната конференция, а на вторият се обявява новоизбраното ръководство на ЗМС.

Чл.16. На първото заседание НС избира Председател на ЗМС, Председател, по двама  Зам. председатели и Секретари на НС и членове на НБ. До избиране на нов Председател на НС, то се ръководи от Председателя на последният НС.

Чл.17. Право да предлага кандидатури има всеки член на НС. Кандидатурите могат да бъдат подлагани на обсъждане, отводи и само отводи.

Чл.18. НС избира комисия по избора от състава си, като в нея не участват кандидатите за избор. Изборът се извършва с подпечатани с печата на ЗМС бюлетини, на които гласуващият отбелязва имената на предпочетените кандидати. Гласуването се осъществява по списък, в който гласуващият се подписва и пуска бюлетината  в урната саморъчно.

Чл.19. За недействителни бюлетини се считат: разкъсани или скъсани изцяло, зачертани, както и когато са написани повече от необходимия брой кандидати за избор.

Чл.20. При избор на едно лице, а кандидатите са повече от двама и никой от тях не е получил мнозинство от гласовете на състава на НС, се провежда втори тур на гласуване само с първите двама.

Чл.21. Всички останали решения се взимат с явно гласуване, освен, ако по отделен въпрос НС не реши да се гласува тайно. При явно гласуване НС може да реши да се гласува поименно.

Чл.22. Заседанията на НС се свикват най-малко два пъти годишно от:

1.     Председателят на НС;

2.     Националното бюро;

3.     най-малко 1/3 от членовете на НС.

Чл.23. Свикването става с покана, изпратена най-малко 14 дни по-рано и съобщение във вестник  “Народно Земеделско Знаме” с посочване на датата, часа и мястото на заседанието. Материалите по дневния ред се предоставят на членовете на НС най-малко 14 дни преди заседанието.

Чл.24. Заседанията са легитимни, ако присъстват най-малко половината плюс един от членовете на НС.

Чл.25. /1/ По решение на НС, заседанията могат да бъдат закрити;

/2/ Членове на ЗМС, които не са членове на НС не могат да бъдат упълномощавани да заместват избираем член на НС. Те могат да присъстват на заседанието по реда определен от Председателя, като заемат специално определените за тях места. По време на заседанието те са длъжни да спазват определеният ред, както и да осигурят разходите си;

/3/ Председателите на областните настоятелства – по право членове на НС могат да упълномощят член на областното настоятелство да присъства и да гласува на заседанието на НС. Пълномощното се дава по образец, изготвен от ръководството на НС, като Председателят на областното настоятелство го подписва и полага печат. Разходите за заместниците на Председателите на областните настоятелства се осигуряват от бюджета на НС.

Чл.26. /1/ Председателят на НС открива заседанието след проверка на кворума;

/2/ Проверка на кворума се извършва след всяка почивка или прекъсване на заседанието;

/3/ Председателят прекъсва заседанието когато в залата няма кворум.

Чл. 27. /1/ Предложения за включване на точки в дневния ред могат да се правят писмено до Председателят на НС до откриване на заседанието;

/2/ Устни предложения, освен за точка текущи не се приемат;

/3/ В изключителни случаи Председателят на ЗМС, членовете на НБ и ръководството на НС могат да предложат промяна в дневния ред в началото на заседанието;

/4/ Подреждането на точките в дневния ред става от НС на ЗМС.

Чл.28. Председателят на НС ръководи заседанието и дава думата в зависимост от поредността на заявките.

Чл.29. /1/ По процедурни въпроси думата се дава веднага;

/2/ Процедурни са въпросите, с които се възразява срещу конкретно нарушаване на реда за провеждане на заседанията, предвидени в този правилник, или които съдържат предложения за изменение и допълнение на приетия ред за развитие на заседанието включително тези за:

1.     прекратяване на заседанието;

2.     отлагане на заседанието;

3.     прекратяване на разискванията;

4.     отлагане на разискванията;

5.     отлагане на гласуването.

/3/ Процедурните въпроси се поставят в рамките на не повече от две минути, без да се засяга същността на главния въпрос.

Чл.30. Членовете на НС говорят само от трибуната, а когато се отклоняват от обсъждания въпрос, Председателят ги предупреждава и ако нарушението продължи или се повтори им се отнема думата.

Чл.31. Член на НС не може да говори по същество повече от един път по един и същ въпрос, освен Председателят на ЗМС, членовете на НБ, ръководствата на НС и ВКС. Времето за изказване е пет минути.

Чл.32. Председателят на НС определя времето за обсъждане по всяка точка от дневния ред, като Председателят на ЗМС и членовете на НБ могат да поискат удължаване на предварително определеното време.

Чл.33. Членовете на НС имат право на лично обяснение до три минути, когато са засегнати лично или поименно.

Чл.34. При шум, безредие или при важни причини Председателят може да прекрати заседанието за определено време.

Чл.35. Когато е постъпило процедурно предложение, то се поставя веднага на гласуване, без да се обсъжда.

Чл.36. Гласуването е лично. Гласува се “За”, “Против” и “Въздържал се”. Гласуването се извършва явно, тайно или поименно, по решение на НС.

Чл.37. /1/ Гласуването се извършва по следния ред:

1.     предложение за отхвърляне;

2.     предложение за отлагане за следващо заседание;

3.     предложение за поправка;

4.     обсъждан текст, който може да съдържа одобрени вече поправки;

5.     отстраняване от заседанието, до приключване на дискусиите по дадения въпрос;

6.     отстраняване до края на заседанието.

 

ІV. Преходни и заключителни разпоредби

Чл. 38. /1/ Правилникът за организацията и дейността на НС на ЗМС може да бъде допълван и изменян по предложение на Председателят на НС, по искане на 2/3 от членовете на НБ на ЗМС или по искане на 1/3 от всички членове на НС;

/2/ Предложението се внася за обсъждане на заседание на НС в срок един месец от постъпването му в секретариата на НС.

Чл. 39. По въпроси неуредени в този правилник НС приема решения, които са задължителни.

 

Настоящият правилник е приет на 21 октомври 2000 г. на заседание от НС на ЗМС в гр. Русе.


Тагове:   нс,


Гласувай:
0



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: toti13x13
Категория: Политика
Прочетен: 26420
Постинги: 7
Коментари: 1
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031